Maraton Apuseni 2014

Maraton Apuseni 0

Sambata, 24 mai, s-a desfasurat a patra editie a Maratonului Apuseni. Evenimentul a fost organizat de Clubul Alpin Roman si Natura Transilvaniei in Statiunea Muntele Baisorii, aflata in Muntele Mare, judetul Cluj.

La competitie au participat aproximativ 700 de alergatori la una dintre cele 3 probe: Maraton (42,8 km, 2230m D+, timp limita 9h 30min), Semimaraton (21,3 km, 883m D+, timp limita 6h) si familie.

Pentru mine, a fost al saptelea maraton si al doilea montan. A reprezentat un concurs foarte special pentru ca Apusenii sunt unii dintre muntii mei de suflet si profilul traseului era pe gustul meu (cu urcari si coborari lungi si abrupte). :)

Maraton Apuseni

Am plecat vineri dimineata din Bucuresti si am ajuns la timp seara pentru a ne ridica pachetele de concurs si a participa la sedinta tehnica. Noaptea a fost odihnitoare si linistita, iar la ora 5 dimineata eram treaz si am reanalizat cu atentie harta pentru cateva zeci de minute.

Desi inca ma refaceam dupa raceala care mi-a dat tarcoale intreaga saptamana, ma simteam foarte bine fizic, mental si sufleteste. Era unul dintre putinele concursuri la care am participat fara sa am un obiectiv de timp. Singurul scop era sa abordez fiecare portiune in parte, fara sa ma gandesc la celelalte si sa dau maximum.

Am ajuns la zona de start cu suficient timp inainte pentru o pregatire temeinica. Atmosfera era puternic incarcata de energie pozitiva si m-am bucurat sa ma reintalnesc cu o multime de prieteni. ;)

M-am asezat in primele randuri la start, hotarat sa plec in forta si sa ma mentin in grupul din fata. Am reusit sa urmez planul pentru cateva sute de metri, dupa care mi-am dat seama ca eram mai putin eficient si am luat-o la pas intr-un ritm alert. Astfel ca am fost depasit de cativa zeci de colegi.

Maraton Apuseni 1Maraton Apuseni 2

In prima parte, au alternat zonele de urcare si coborare. La urcare am mers la pas, iar la coborare am accelerat si am recuperat teren. Dupa ce am ajuns la cel mai inalt punct al traseului, incepea zona mea preferata: o coborare de 10km cu peste 900m diferenta de nivel.

A fost intr-adevar o portiune minunata si am luat-o la goana in mare viteza, facand slalom printre zecile de colegi pe care ii depaseam. Cand am ajuns in vale, eram plin de energie si pregatit de cele 2 urcari care urmau. Pe amandoua am reusit sa mentin un ritm bun, iar pe coborari am accelerat din nou.

Maraton Apuseni 3Maraton Apuseni 4Maraton Apuseni 5Maraton Apuseni 6

In putine zone am alergat alaturi de alti colegi. In cea mai mare parte am fost insotit doar de ingeri si de spiritele muntilor si padurilor. Au fost momente de relaxare, liniste si pace sufleteasca. M-am bucurat din plin de farmecul locurilor de basm pe care le strabateam.

Traseul ne-a oferit o mare diversitate: poienite, drumuri forestiere, balti, noroaie, mlastini, paraie, podete, copaci cazuti, bolovani, stanci (inclusiv o portiune de urcare cu coarda). Peisajele au fost minunate si din loc in loc intalneam pancarte cu mesaje care de care mai amuzante. :P

Maraton Apuseni 7Maraton Apuseni 8

Marcajele au fost foarte bine amplasate si voluntarii au oferit ajutoare pretioase. Punctele de alimentare au fost dese si foarte bine dotate, mai ales cu fructe confiate si struguri albi (unele dintre fructele mele preferate).

Vremea a fost destul de calduroasa, cu un soare arzator. Zonele de padure, usoarele adieri de vant si scurtele perioade cat soarele se mai ascudea printre nori erau adevarate binecuvantari.

Urcarea de la final avea sa fie o provocare solicitanta. Si nu pentru ca ar fi fost foarte dificila, ci era chiar alergabila. Numai ca la aproape 40 km de la start si aproximativ 2000m urcati, nivelul de energie era destul de scazut si eficienta redusa.

Astfel ca am preferat sa o iau la pas si am fost depasit de 2 colegi. Unul dintre ei alterna mersul cu alergarea usoara, iar celalalt avea un mers alert. M-au ajutat destul de mult pentru ca i-am avut ca repere intr-o zona destul de monotona.

Pe ultimele sute de metri panta era mai lina, astfel ca toti trei am inceput sa alergam. A fost un sprint pe cinste care a animat finalul si am reusit sa termin intre ei, la cateva secunde de fiecare.

Castigatorii au fost Florin Laza cu 3:52 la masculin si Gianina Tanase cu 5:18 la feminin. Eu am avut 5:39 si m-am clasat pe 43 la general si 16 in categoria masculin 16-29 ani.

A fost un rezultat multumitor si m-am simtit minunat intreaga cursa. Cu toate ca am avut asteptari mari pentru Maratonul Apuseni, acestea mi-au fost cu mult depasite si ma bucur ca am reusit sa iau parte la acest minunat eveniment. Organizatorii, voluntarii, sustinatorii si concurentii au reflectat adevaratul spirit sportiv. :D

This entry was posted in Concursuri, Eu, despre mine, Evenimente, Personale, Sport, Timp liber. Bookmark the permalink.