7500 2014

In perioada 18-19 iulie, s-a desfasurat a sasea editie a Marathon 7500. Evenimentul a fost organizat de Clubul pentru Protectia Naturii si Turism Brasov si a reunit aproximativ 400 de participanti. Competitia a inclus 2 sectiuni: Elita (90 km, 7500m D+, timp limita 40 ore) si Hobby (45 km, 3200 m D+, timp limita 16 ore).

7500

Cursa s-a desfasurat in echipe de 2 persoane care parcurgeau impreuna traseul la o distanta de maxim 50 m. Pentru mine a fost primul ultramaraton la care am participat si am facut echipa cu Ana Baran la sectiunea Elita.

In ultimele saptamani antrenamentele au fost mai mult mentale. Cunosteam cam jumatate din traseu si l-am parcurs imaginar de zeci de ori. Era o noua provocare si ma simteam mai motivat ca niciodata. ;)

Am plecat din Bucuresti vineri dupa-amiaza impreuna cu Ana, Gabi si Alex si am ajuns seara sa ne luam pachetele de participare si sa asistam la sedinta tehnica. Prognoza meteo era mai putin prietenoasa si exista posibilitatea amanarii sau chiar intreruperii cursei dupa a doua jumatate.

7500

Seara ne-am pregatit echipamentul si pachetele pentru a doua zi, iar noaptea am dormit foarte putin. Ne-am trezit inca inainte sa ne lumineze si ne-am indreptat spre Salvamont Pestera. Ne-am lasat in zona un pachet pe care aveam sa-l luam pentru a doua parte si la ora 6 s-a dat startul.

Strategia era sa o luam in ritm lejer de drumetie pentru a avea resurse suficiente de energie pentru intregul parcurs. Am ramas ultimii si dupa o ratacire a traseului, ne-am intalnit cu Dumitru care venise si el ca turist. Am regasit impreuna marcajele si am inceput urcarea spre primul punct de control de la Cabana Valea Dorului (P1).

Pe drum, ne-am intalnit cu voluntarii care coborau si Ingrid ne-a recunoscut. Ne-a spus ca ceilalti trecusera de ceva vreme, a vorbit la telefon cu organizatorii, dupa care ne-a dat primul abtibild si i-a anuntat pe voluntarii de la P2 ca venim.

Dupa ce am ajuns la Cabana Valea Dorului (P1), am coborat spre Sinaia si pe ultima portiune inainte de Cabana Poiana Stanei, am fost insotiti de Andrei care era voluntar in P2 si strangea marcajele de pe traseu.

A urmat apoi urcarea spre Piatra Arsa si pe parcurs am fost depasiti de voluntarii din P2 care se indreptau si ei spre P3. Dupa ce am trecut de punctul de control de la Cabana Piatra Arsa, a inceput o ploaie torentiala care ne-a tinut companie pe coborarea pe Jepii Mari.

Vremea devenise mai prietenoasa cand am coborat in Busteni la P4, iar apoi ne-a intampinat o noua repriza de ploaie torentiala pe urcarea pe Jepii Mici. Cele doua trasee pe Jepi, care imi erau destul de cunoscute, aratau mult schimbate in acele conditii. :)

Cand ne-am apropiat de Cabana Caraiman, cerul se luminase si chiar aparuse soarele. In cateva minute, s-a ridicat un nor de ceata care ne-a insotit pana la Cabana Babele unde a venit a treia repriza de ploaie torentiala, de aceasta data mult mai puternica.

Ne-am adapostit pentru cateva minute, am luat abtibildul si de la P5 si am coborat cu voluntarii spre Salvamont Pestera (P6). Dupa ce am parcurs cam o treime din traseu in aproximativ 13 ore, am incheiat aventura intorsi inapoi in tabara de baza.

A fost o tura inedita si o experienta terapeutica din multe puncte de vedere. Am simtit natura si muntele mai aproape ca niciodata, am primit ajutor divin pentru a ajunge cu bine inapoi si vremea ne-a intampinat cu un minunat curcubeu. :P

La scurt timp dupa ce ne-am intors la vila, am aflat de la Vlad si Doru ca s-a anulat cursa dupa 13 ore si jumatate. Ei ajunsesera La Prepeleag (P9) si se intorceau la Gura Diham (P8), de unde i-au adus organizatorii cu masinile noaptea tarziu.

Sambata dimineata ne-am povestit peripetiile si ne-am intors la Pestera pentru a-i incuraja pe cei de la Hobby. Din cauza conditiilor meteo, traseul lor a fost scurtat si modificat, astfel ca au parcurs o parte din cel de la Elita. Ziua s-a incheiat cu festivitatea de premiere si tombola.

7500

La categoria Elita, castigatorii au fost echipa Ultrafood (Andrei Tale si Robert Hajnal, P12 in 13:19) la masculin, echipa Team inov-8 (Krysztof Dolegowski si Magda Ostrowska-Dolegowska, P11 in 12:57) la mixt si echipa PI-3.14 (Paula Dogaru si Iuliana Postica, P9 in 11:39) la feminin, iar la Hobby, echipa Vertical Sport (Cosmin Szekely Papp si Andrei Balasan) cu 2:57 la masculin, echipa Parang Running Team (Florin Munteanu si Cindy Callewaert) cu 3:16 la mixt si Paparitele (Madalina Papara si Nicoleta Papara) cu 4:15 la feminin.

Felicitari si multumiri organizatorilor si voluntarilor pentru buna desfasurare a evenimentului si pentru alegerile pe care le-au facut. Editia 7500 de anul acesta a reflectat spiritul montan si sportiv. :D

This entry was posted in Concursuri, Eu, despre mine, Evenimente, Personale, Sport, Timp liber. Bookmark the permalink.