Retezat Trail Race 2014

Retezat Trail Race

Sambata, 21 iunie, s-a desfasurat a treia editie a Retezat Trail Race. Evenimentul a fost organizat de Asociatia nonprofit Sport la Orice Varsta si a reunit aproximativ 400 de alergatori. Competitia a inclus 3 probe: Custura (28 km, 2300m D+, timp limita 10 ore), Buta (22 km, 1200m D+, timp limita 7 ore) si Valea Marii (7 km, 300m D+, timp limita 2 ore).

Pentru mine a fost primul concurs de skyrunning la care am participat si in saptamana dinainte m-am concentrat mai mult pe pregatirea mental.a La antrenamentul Romniceanu Stairs Run de miercuri seara, mi-am egalat recordul de 30:52 stabilit cu 2 saptamani in urma, ceea ce mi-a crescut increderea in mine.

Plecarea a fost vineri la pranz si am ajuns la timp seara pentru sedinta tehnica si ridicarea pachetelor de concurs. Noaptea a fost linistita si dimineata m-am trezit in forma pentru marea provocare. :P

Startul a fost comun pentru cele 3 probe, iar prima zona in coborare era destul de stramta, ceea ce a creat ceva aglomeratie. Cand am ajuns la portiunea de asfalt, traseul scurt s-a despartit de cele lungi si grupul s-a mai rasfirat.

A urmat o urcare lunga si sustinuta, apoi o coborare scurta si abrupta pana la stana Buta. La km 13 s-au separat traseele lungi si am inceput urcarea spre varful Custura. Dupa primele sute de metri, vremea care fusese placuta pana atunci a inceput sa se schimbe treptat. Initial au fost vant si ploaie care s-au transformat apoi in burnita si chiar ninsoare intepatoare.

Portiunile de creasta si stancile inguste mi-au reamintit de o mai veche teama de inaltimi. Am trecut cu bine si a urmat o coborare lunga si solicitanta la care mi-am resimtit fiecare parte a corpului. Din cauza scaderii rapide de altitudine, am avut usoare ameteli si chiar halucinatii.

Retezat Trail Race 1

Punctul de revitalizare a fost foarte util si dupa ce mi-am mai revenit, am continuat pe ultima portiune. Chiar inainte de sosire, am alunecat de 2 ori pe namol si am ajuns intr-un final cu bine. :)

Castigatorii au fost Ionut Zinca cu 3:07 la masculin si Denisa Dragomir cu 3:48 la feminin. Eu am obtinut un rezultat de 5:24 si m-am clasat pe locul 77 la general si 43 in categoria masculin sub 35 ani.

Retezat Trail Race 2

Dupa incheierea concursului, a urmat festivitatea de premiere, tombola si mult asteptata masa. Seara a fost incheiata cu un pahar de vin si un foc de tabara.

This entry was posted in Concursuri, Eu, despre mine, Evenimente, Personale, Sport, Timp liber. Bookmark the permalink.